فاب دیزاین

ساخت وبلاگ

مبل کلاسیک از مبلمان شناخته شده برای هر فردی است که با ویژگی ها و کیفیت این محصول به خوبی آشنا است. راحتی و شیک بودن مبلمان کلاسیک دو دلیل اصلی محبوبیت آن در بین افراد با سلایق مختلف است. اما نکته‌ای که وجود دارد چیدمان مبل کلاسیک است. قرار دادن عناصر و وسایل مختلف در کنار هم برای دستیابی به چیدمان مناسب، نیازمند دقت و دانش این کار است.

چیدمان مبل کلاسیک از این نظر مهم می‌باشد که با قرارگیری درست مبلمان می‌توان علاوه بر اینکه فضای خانه را بزرگتر نشان داد، حس آرامش دلپذیری در خانه ایجاد نمود. مهم‌ترین نکته در چیدمان مبلمان، انتخاب دکوراسیون مناسب با فضای داخلی خانه خود است. اگر تصمیم دارید تا از سبک دکوراسیون خاصی استفاده نمایید و یا نحوه قرارگیری درست مبلمان مناسب را نمی‌دانید پیشنهاد می‌کنیم تا آخر این مقاله همراه ما باشید تا چیدمان مبل کلاسیک مناسب خود را پیدا کنید.

فضای مورد نیاز 

برای چینش مناسب انواع مبل و به طور کلی برای اجرای سبک دکوراسیون کلاسیک، این طرح ها در خانه های با متراژ بزرگ به کار گرفته می‌شوند. البته برای خانه‌های کوچک‌تر نیز می‌توان از مبلمان کلاسیک استفاده نمود. اما نکته مهم نوع مبل کلاسیک مورد استفاده است. برای خانه های با متراژ کمتر می‌توان از ست های کوچکتر مبلمان کلاسیک استفاده نمود. به کارگیری وسایل دکوری‌ و اکسسوری‌های مینیمال نیز می‌تواند جلوه‌ی زیبایی در چیدمان مبل کلاسیک ایجاد نماید. برای قرار دادن مبل فضای مناسبی را در نظر بگیرید که ناهمانگی با سایر اجزا نداشته باشد.

چیدمان مبلمان کلاسیک

پس از مرحله مشخص نمودن فضای مناسب برای قرار دادن مبل کلاسیک حالا نوبت به چیدمان و قرار دادن مبلمان کلاسیک می‌رسد.

اولین نکته در چیدمان مبلمان، توجه به فضای قرار گرفتن مبل است. مبل کلاسیک به دلیل اینکه در ساخت آن بیشتر از چوب استفاده شده است‌، وزن آن نسبت به سایر وسایل بیشتر است پس باید سایر لوازم در تناسب با آن قرار گیرند. به عنوان مثال اگر مبلمان خود را در آشپزخانه قرار می‌دهید باید به فضای قرار گیری آن توجه نمایید. اگر فضای زیادی در اختیار ندارید باید از نیم ست های مبلمان کلاسیک استفاده نمایید.

تناسب رنگی از دیگر نکات مهم در چیدمان مبل کلاسیک است. محلی که مبل در آنجا قرار می‌گیرد را بررسی نمایید تا با سایر وسایل که رنگ های مخالف و یا موافق دارند هماهنگ باشد. استفاده از رنگ های متضاد در این سبک زیاد معمول نیست. در عوض بکارگیری از وسایل در یک طیف رنگی مشخص می‌تواند ایده بسیار جذابی باشد.

اجزای چیدمان مبل کلاسیک

رنگ

معمولا برای این سبک مبلمان از رنگ های ملایم استفاده می‌شود و کمتر رنگ های تند مورد استفاده قرار می‌گیرد. رنگ هایی مثل سفید، کرم، نقره‌ای و طلایی از رنگ های معمول مورد استفاده در این سبک است.

کفپوش و سقف

 کفپوش ها و سقف حکم بیس و پایه کار را دارند. در این سبک از پارکت‌ و لمینت‌ چوبی یا در بعضی موارد از طرح چوب استفاده می‌کنند. در بعضی موارد می‌توان دیوار‌ها و یا بخش های خاصی از سقف را نیز با چوب‌های مصنوعی به کار برد.

پرده

یکی دیگر از اجزایی که در چیدمان مبل کلاسیک باید به آن توجه شود، پرده ها هستند. پرده‌های بلند برای پنجره‌ها با ارتفاع زیاد در این سبک استفاده می‌شود و از عناصر تاثیرگذار در طراحی این سبک هستند.

جمع بندی

مبلمان کلاسیک از نوع مبلمان محبوب در بین افراد است. مبل کلاسیک زیبایی و راحتی خاص خود را دارد مورد توجه همگان قرار گرفته است. در این مقاله نکات مهم در رابطه با چیدمان مبل کلاسیک گفته شد تا در صورت خرید مبل کلاسیک بتوانید دکوراسیونی مناسب با فضای خانه خود داشته باشید. برای خرید مبلمان متناسب با  چیدمان مبل کلاسیک به فروشگاه اینترنتی فاب دیزاین مراجعه نمایید تا محصولات با کیفیت و قیمت مناسب را مشاهده نمایید.

 

فاب دیزاین...
ما را در سایت فاب دیزاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : abaws fabdesign بازدید : 134 تاريخ : يکشنبه 17 مهر 1401 ساعت: 14:00

مطمئنا شما نیز تا به امروز نام دکوراسیون مدرن به گوشتان خورده است و یا از این سبک از دکوراسیون در خانه خود استفاده نموده‌اید. اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که سبک های مختلف دکوراسیون چیست؟ و ویژگی های یک سبک دکوراسیون خوب کدام است؟ پیشنهاد می‌نماییم تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

امروزه در هر خانه و محیط کاری،‌ سبک های متفاوتی از دکوراسیون خانه و محل کار را مشاهده می‌نمایید. اهمیت دکوراسیون مناسب در حال حاضر بسیار افزایش یافته است. چرا که در صورت داشتن دکوراسیون مناسب با فضای خود، زیبایی محیط داخلی خانه ها چند برابر می‌گردد. یکی از انواع سبک دکوراسیون، دکوراسیون مدرن است که توانسته طرفداران زیادی را به خود جلب نماید. دلیل این محبوب بودن ظاهری ساده اما شیک است که  انتخاب یک مدل دکوراسیون مناسب می‌تواند در فضای خانه ایجاد می‌نماید. این سبک می‌تواند ظاهر فضای داخلی خانه را بهبود بخشد و حس لذت بخشی را ایجاد نماید.

ویژگی دکوراسیون مدرن

از مهم‌ترین ویژگی های سبک دکوراسیون مدرن، ساده اما در حین حال شیک بودن آن است. در این نوع سبک نیاز به استفاده از وسایل گرانقیمت و بسیار بزرگ نمی‌باشد و تنها با رعایت چند نکات می‌توان به آن دست یافت.

نورپردازی مناسب از دیگر ویژگی های مهم سبک دکوراسیون مدرن است که مورد علاقه بسیاری از افراد قرار گرفته است. در این سبک از پنجره های بزرگتری استفاده می‌گردد تا نور به اندازه کافی به داخل خانه بیاید.

در سبک مدرن، وسایل خانه به ویژه مبلمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌توان گفت که زیبایی این سبک وابستگی زیادی به مبلمان مدرن استفاده شده دارد.

دکوراسیون مدرن

مبلمان مدرن

همانطور که گفتیم مبلمان از اهمیت بسیاری در دکوراسیون مدرن برخوردار هستند، پس باید در انتخاب مبل مدرن دقت بسیاری خرج نمود. در سبک مدرن فضاهای شلوغ وجود ندارد و با کمترین تعداد مبل می‌توان فضای دلنشین و راحتی ایجاد نمود. این موضوع باعث می‌شود تا انتخاب های زیاد دچار سردرگمیتان نشود و بتوانید بهترین انتخاب برای خرید مبلمان مدرن را داشته باشید. مبلمان ال شکل ،‌ مبل مدرن و کاناپه ها از مدل های معروف در این سبک هستند. اگر به این نوع مبلمان نیز توجه کنید، مشاهده می‌نمایید که ظاهر بسیار ساده و بودن پیچیدگی دارند که از ویژگی های دکوراسیون مدرن می‌باشد.

تاثیر رنگ در دکوراسیون مدرن

بی شک نمی‌توان  از تاثیر بسزایی که رنگ ها در سبک های مختلف دکوراسیون می‌گذارند، به سادگی عبور کرد. در دکوراسیون مدرن با توجه به سادگی آن از رنگ های خنثی و ملایم استفاده نمود. وسایل و لوازم معمولا در این سبک از دکوراسیون به صورت تک رنگ هستند. رنگ سفید از رنگ های پر استفاده در خانه های با این سبک دکوراسیون است. البته رنگ های تیره نیز در آن استفاده می‌شود که زیبایی خاص خود را دارند. از رنگ های تیره در فضاهای روشن از خانه استفاده می‌شود.

نور پردازی مناسب

همانطور که در ابتدا نیز گفتیم، نورپردازی مناسب از ویژگی های مهم در دکوراسیون مدرن است. در این سبک دکوراسیون نورهای غیر مستقیم و مخفی به کار گرفته می‌شود. در قسمت های مختلف خانه از نورهای سفید غیرمستقیم و ملایم استفاده شده است که زیبایی خاصی را ایجاد می‌نماید. لوسترها در این سبک زیاد مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و به طور معمول وسایل با نورپردازی مخفی به کار گرفته می‌شود.

جمع بندی

در این مقاله سعی شد تا دکوراسیون مدرن برای شما شرح داده شود تا با ویژگی ها و اجزای مختلف این نوع سبک دکوراسیون آشنا شوید. همچنین بخش های مهم و تاثیرگذار در این سبک را برای شما مشخص نمودیم تا بتوانید تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید. برای مشاهده انواع لوازم مورد استفاده در دکوراسیون مدرن و خرید مبلمان مدرن به فروشگاه اینترنتی فاب دیزاین مراجعه نمایید.

 

فاب دیزاین...
ما را در سایت فاب دیزاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : abaws fabdesign بازدید : 117 تاريخ : شنبه 9 مهر 1401 ساعت: 13:38